A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти, молоді та спорту Любарської селищної ради

ЗВІТ про підсумки роботи шкільних бібліотек Любарської селищної ради

Дата: 09.06.2023 09:46
Кількість переглядів: 13

ЗВІТ

про підсумки роботи шкільних бібліотек Любарської селищної ради

Тема, над якою працює бібліотека:

«Пошук сучасних форм і методів популяризації літератури і розвитку читацьких інтересів як засіб виявлення нахилів і здібностей читачів з метою ранньої профорієнтації та впровадження профільного навчання в старшій школі»

 

У Законі України «Про загальну середню освіту» важливе місце відводиться культурно-виховній і просвітницькій роботі у закладах освіти. Шкільна бібліотека є важливим засобом і формою втілення в життя цієї вимоги. Саме вона сприяє формуванню культури читання, саморозвитку особистості дитини, підвищенню інформаційної, освітньої, пізнавальної, інтелектуальної діяльності учнів.

 Робота шкільної бібліотеки ґрунтується на таких нормативно-правових документах:

 Конституція України;

 Закон України «Про бібліотеку і бібліотечну справу»;

 Закон України «Про мови в Україні»;

 Закон України «Про загальну середню освіту»;

 Положенні «Про шкільну бібліотеку».

         Основні завдання шкільної бібліотеки:

- сприяти реалізації державної політики в галузі освіти;

- виховувати у школярів інформаційну культуру, культуру читання, формувати вміння користуватися бібліотекою, її послугами, довідковим апаратом;

- сприяти самоосвіті учнів та педагогів за допомогою різних форм і методів бібліотечної роботи.

         Найважливішим завданням шкільної бібліотеки є якісне і своєчасне забезпечення підручниками всіх учнів школи. Задачі, які стоять перед бібліотекою для виконання цього завдання: облік, обробка, розміщення підручників, зберігання фонду, робота з каталогом.

 Протягом навчального року проводилися рейди перевірки підручників, заходи, які допомагають зберегти підручник та вчать учнів дбайливому ставленню до книги. Проводиться відповідна робота з боржниками. Бібліотечним активом зі збереження шкільних підручників проведені рейди щодо оцінки стану підручників учнів школи.

Основними функціями шкільної  бібліотеки є: навчальна, виховна, інформаційна,пізнавальна, розвиваюча, культурологічна.

Вилучення застарілої за змістом та фізично зношеної літератури проводилося дуже обережно, з урахуванням доцільності.  Вилучалися лише застарілі періодичні видання.

 На початку навчального року забезпечено вчителів та учнів навчальними підручниками та навчально-методичною літературою.

Протягом року у бібліотеках проводилися різні заходи.

За час проведення місячника бібліотек було здійснено:

  • Бібліотечний урок - Посвячення у читачі учнів 1-го класу;
  • Виставку малюнків до улюблених книг;
  • Акція «Подаруй бібліотеці книгу»;
  • Операція « Живи книго»;
  • Конкурс читців;

 Книжкові виставки за темами: «У світі казки», «Прапор – державний символ України», «Козацькому роду нема переводу».

За час проходження Місячника бібліотек учні закладів загальної середньої освіти брали активну участь у всіх видах роботи, запропонованих бібліотекарями.

Проведено книжкові виставки:

-         «Прапор – державний символ України»;

-         «Новинки літератури»;

-         Виставка творів Олександра Довженка;

-         «Збережімо ліс!»;

-         «Учитель – звучить гордо»;

-         «Козацькому роду нема переводу»;

-         «Гордість нашого краю»;

-         «Такого ще земля не знала» (Пам`яті жертв Голодомору 1932-133 років);

-         Виставка до «Дня української писемності та мови»;

-         Виставка до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом;

-         «Права людини».

Бібліотечні уроки:

-« Мандрівка книжковим містом» - 1 клас

- « Основні елементи книги» - 2 клас

- « Щоб книжка довше жила» - 3 клас

 

Бібліотеки беруть участь в предметних  тижнях.

Бібліотеками ведеться робота по поновлення фондів шкільної бібліотеки, покращення комплектування шкільної бібліотеки методичною, науково-популярною, довідковою, енциклопедичною, художньою літературою, періодичними виданнями.

За допомогою різних форм роботи, які пропонуються бібліотекарями,  учні збагачують свій багаж знань про державні символи України, про свій рідний край і його історію; вчаться бережливіше та охайніше ставитися до книг. Дана робота дає змогу вкотре додати дітям часточки загальнолюдських цінностей, гуманізму, милосердя, духовності і, звичайно ж, – любові до книг.

У жовтні до місячника шкільних бібліотек були проведені бібліотечні уроки: «Бібліотека – духовна скарбниця людства» та «Жовтнева подорож до Країни Книг».

До Міжнародного дня рідної мови, Дня української мови та письменності, Дня слов’янської письменності та культури у бібліотеці були проведені тематичні виставки: «Наша мова – солов’їна», «Книга – набуток людської цивілізації».

Цікаво проходять подорожі «Твій друг - книга», тематичні огляди літератури, вікторини, обговорення прочитаного.

Разом з вчителями української мови та літератури в бібліотеці готувалися заходи до дня народження Т.Г.Шевченка «Наш кобзар», були прочитані улюблені твори учнів; бесіди про українські обряди, свята Різдво, Великдень, «Ой роде наш красний», бесіди про національні символи України «Україно, моя Україно».

Бібліотеки беруть участь у традиційних святах: «День родини», «Моя родина – світ добра і краси» (виставки «Для вас, батьки»).

Біля виставки «Мій рідний край, моя земля» проводяться інформаційні хвилинки – «Державні символи України», «Акт проголошення незалежності України»; огляди літератури, вікторини.

Традиційно до Дня книги проводяться рейди-перевірки стану підручників по класах, заходи щодо збереження та шанобливого ставлення до книги, залучення учнів до книги як джерела знань.

Бібліотеки систематично ведуть роботу з оформлення картотек, тематичних папок, документації, пов’язаної з інвентаризацією, списанням застарілої літератури, оформленням періодичних видань, одержанням підручників, видачі та збиранням їх в кінці навчального року.

Пропозиції:

1. Продовжити акцію «Подаруй книгу шкільній бібліотеці».

2. Придбати нову методичну, інформаційно-довідкову літературу для вчителів.

3. Створити цільовий фонд для придбання української літератури, літератури для учнів 1-4 класів.

4. Продовжити роботу «постів бережливих» по всіх класах.

5. Осучаснити облік ведення документів,  у режим он-лайн, використовуючи сучасні технології.

 

 


« повернутися

Вхід для адміністратора