ЗВІТ про підсумки роботи шкільних бібліотек Любарської селищної ради
ЗВІТ
про підсумки роботи шкільних бібліотек Любарської селищної ради
Тема, над якою працює бібліотека:
«Пошук сучасних форм і методів популяризації літератури і розвитку читацьких інтересів як засіб виявлення нахилів і здібностей читачів з метою ранньої профорієнтації та впровадження профільного навчання в старшій школі»
У Законі України «Про загальну середню освіту» важливе місце відводиться культурно-виховній і просвітницькій роботі у закладах освіти. Шкільна бібліотека є важливим засобом і формою втілення в життя цієї вимоги. Саме вона сприяє формуванню культури читання, саморозвитку особистості дитини, підвищенню інформаційної, освітньої, пізнавальної, інтелектуальної діяльності учнів.
Робота шкільної бібліотеки ґрунтується на таких нормативно-правових документах:
Конституція України;
Закон України «Про бібліотеку і бібліотечну справу»;
Закон України «Про мови в Україні»;
Закон України «Про загальну середню освіту»;
Положенні «Про шкільну бібліотеку».
Основні завдання шкільної бібліотеки:
- сприяти реалізації державної політики в галузі освіти;
- виховувати у школярів інформаційну культуру, культуру читання, формувати вміння користуватися бібліотекою, її послугами, довідковим апаратом;
- сприяти самоосвіті учнів та педагогів за допомогою різних форм і методів бібліотечної роботи.
Найважливішим завданням шкільної бібліотеки є якісне і своєчасне забезпечення підручниками всіх учнів школи. Задачі, які стоять перед бібліотекою для виконання цього завдання: облік, обробка, розміщення підручників, зберігання фонду, робота з каталогом.
Протягом навчального року проводилися рейди перевірки підручників, заходи, які допомагають зберегти підручник та вчать учнів дбайливому ставленню до книги. Проводиться відповідна робота з боржниками. Бібліотечним активом зі збереження шкільних підручників проведені рейди щодо оцінки стану підручників учнів школи.
Основними функціями шкільної бібліотеки є: навчальна, виховна, інформаційна,пізнавальна, розвиваюча, культурологічна.
Вилучення застарілої за змістом та фізично зношеної літератури проводилося дуже обережно, з урахуванням доцільності. Вилучалися лише застарілі періодичні видання.
На початку навчального року забезпечено вчителів та учнів навчальними підручниками та навчально-методичною літературою.
Протягом року у бібліотеках проводилися різні заходи.
За час проведення місячника бібліотек було здійснено:
- Бібліотечний урок - Посвячення у читачі учнів 1-го класу;
- Виставку малюнків до улюблених книг;
- Акція «Подаруй бібліотеці книгу»;
- Операція « Живи книго»;
- Конкурс читців;
Книжкові виставки за темами: «У світі казки», «Прапор – державний символ України», «Козацькому роду нема переводу».
За час проходження Місячника бібліотек учні закладів загальної середньої освіти брали активну участь у всіх видах роботи, запропонованих бібліотекарями.
Проведено книжкові виставки:
- «Прапор – державний символ України»;
- «Новинки літератури»;
- Виставка творів Олександра Довженка;
- «Збережімо ліс!»;
- «Учитель – звучить гордо»;
- «Козацькому роду нема переводу»;
- «Гордість нашого краю»;
- «Такого ще земля не знала» (Пам`яті жертв Голодомору 1932-133 років);
- Виставка до «Дня української писемності та мови»;
- Виставка до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом;
- «Права людини».
Бібліотечні уроки:
-« Мандрівка книжковим містом» - 1 клас
- « Основні елементи книги» - 2 клас
- « Щоб книжка довше жила» - 3 клас
Бібліотеки беруть участь в предметних тижнях.
Бібліотеками ведеться робота по поновлення фондів шкільної бібліотеки, покращення комплектування шкільної бібліотеки методичною, науково-популярною, довідковою, енциклопедичною, художньою літературою, періодичними виданнями.
За допомогою різних форм роботи, які пропонуються бібліотекарями, учні збагачують свій багаж знань про державні символи України, про свій рідний край і його історію; вчаться бережливіше та охайніше ставитися до книг. Дана робота дає змогу вкотре додати дітям часточки загальнолюдських цінностей, гуманізму, милосердя, духовності і, звичайно ж, – любові до книг.
У жовтні до місячника шкільних бібліотек були проведені бібліотечні уроки: «Бібліотека – духовна скарбниця людства» та «Жовтнева подорож до Країни Книг».
До Міжнародного дня рідної мови, Дня української мови та письменності, Дня слов’янської письменності та культури у бібліотеці були проведені тематичні виставки: «Наша мова – солов’їна», «Книга – набуток людської цивілізації».
Цікаво проходять подорожі «Твій друг - книга», тематичні огляди літератури, вікторини, обговорення прочитаного.
Разом з вчителями української мови та літератури в бібліотеці готувалися заходи до дня народження Т.Г.Шевченка «Наш кобзар», були прочитані улюблені твори учнів; бесіди про українські обряди, свята Різдво, Великдень, «Ой роде наш красний», бесіди про національні символи України «Україно, моя Україно».
Бібліотеки беруть участь у традиційних святах: «День родини», «Моя родина – світ добра і краси» (виставки «Для вас, батьки»).
Біля виставки «Мій рідний край, моя земля» проводяться інформаційні хвилинки – «Державні символи України», «Акт проголошення незалежності України»; огляди літератури, вікторини.
Традиційно до Дня книги проводяться рейди-перевірки стану підручників по класах, заходи щодо збереження та шанобливого ставлення до книги, залучення учнів до книги як джерела знань.
Бібліотеки систематично ведуть роботу з оформлення картотек, тематичних папок, документації, пов’язаної з інвентаризацією, списанням застарілої літератури, оформленням періодичних видань, одержанням підручників, видачі та збиранням їх в кінці навчального року.
Пропозиції:
1. Продовжити акцію «Подаруй книгу шкільній бібліотеці».
2. Придбати нову методичну, інформаційно-довідкову літературу для вчителів.
3. Створити цільовий фонд для придбання української літератури, літератури для учнів 1-4 класів.
4. Продовжити роботу «постів бережливих» по всіх класах.
5. Осучаснити облік ведення документів, у режим он-лайн, використовуючи сучасні технології.