A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти, молоді та спорту Любарської селищної ради

Підвищення кваліфікації педагогічними працівниками

Дата: 14.01.2021 15:23
Кількість переглядів: 148

Підвищення кваліфікації педагогічними працівниками

закладів освіти Любарської селищної ради

Якщо ви маєте яблуко і я маю яблуко, і ми обміняємося цими яблуками, то у вас і в мене залишиться по одному яблуку. А якщо ви маєте ідею і я маю ідею, і ми обміняємося цими ідеями, то у кожного буде по дві ідеї.

Фото без опису

Навряд чи ви станете заперечувати, що професійний розвиток повинен бути змістовним і насиченим. Щоразу, як ми підвищуємо свою кваліфікацію і хочемо вдосконалити свої навички, – маємо отримувати досвід, корисний і релевантний відносно до наших ролей в освіті. Наприклад, якщо я викладаю математику, то мені хотілося б дізнатися щось специфічне і незвичайне, що стосується моїх щоденних справ як педагога з математики.

Дуже важливо, щоб те підвищення кваліфікації, яке ми отримуємо, було пов’язане не лише із потребами школи чи регіону, а й із специфічними інтересами мене як освітянина. Було б добре, щоб ці дві мети досягалися однією дією. І вибір курсів був усвідомленим пошуком: поставили в кабінеті інтерактивну дошку – шукаємо курс, який би допоміг витиснути з неї максимум, почав викладати новий предмет – слідкую за освітніми новинами і шукаю хто/де/коли/чого навчатиме. Важливі ознаки якості надання послуг з підвищення кваліфікації – чітко сформульована мета від авторів курсу чи тренінгу.

Новий час, нові закони – нові правила гри. У сучасному динамічному світі виживають і досягають успіху лише ті, хто не боїться змін і готовий змінюватися сам. І не забувайте, що помилки і невдачі - це теж досвід, і, зазвичай, позитивний.

Згідно чинного законодавства основними видами підвищення кваліфікації є:

  • Навчання за програмою підвищення кваліфікації. У Житомирській області ліцензію на надання таких послуг мають КЗ «Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти», Житомирський державний педагогічний університет ім. І.Я.Франка, Житомирський політехнічний університет.

На жаль, за кошти обласного бюджету, які отримує на надання освітніх послуг інститут післядипломної освіти, підвищити кваліфікацію зможуть лише 55 % педагогічних працівників області, минулоріч цей показник сягав 70 %. Зокрема, у 2020 році за рахунок регіонального замовлення свою кваліфікацію підвищили 260 освітян із закладів освіти нашої селищної ради.

  • Стажування, яке може здійснюватися в закладах освіт, установах, організаціях та на підприємствах за індивідуальною програмою, що розробляється і затверджується суб’єктом підвищення кваліфікації.

  • Участь у семінарах, практикумах, тренінгах, вебінарах, майстер-класах тощо. Щодо цього пункту, то наполегливо рекомендуємо керівникам закладів не ігнорувати його. А на засіданні педагогічної ради нормативно врегулювати такі питання, затвердити Порядок зарахування підвищення кваліфікації педагогічними працівниками закладу освіти. Переконані, що участь педагогічного працівника у методичних заходах, конкурсах, педагогічній виставці і т.п. може бути зарахована як підвищення кваліфікації.

Педагогічні працівники закладів дошкільної та позашкільної освіти мають підвищувати кваліфікацію не рідше одного разу на п’ять років, загальний обсяг підвищення кваліфікації працівників цих закладів має бути не меншим 120 годин на 5 років.

Педагогічні працівники закладів загальної середньої освіти зобов’язані щороку підвищувати кваліфікацію, загальний обсяг їхнього підвищення кваліфікації не може бути меншим ніж 150 годин на 5 років.

План підвищення кваліфікації кожного закладу на відповідний рік затверджується педагогічною радою і може бути зміненим протягом року.

На засіданні атестаційної комісії відділу освіти, молоді та спорту, яке відбулося 30 грудня 2020 року, було обговорено та затверджено можливість зарахування як підвищення кваліфікації підготовку та участь педагогів у конкурсі «Учитель року», педагогічній виставці «Сучасна освіта Житомирщини», підготовку учнів та вихованців до олімпіад, конкурсів, до участі у роботі МАН. Адже це не суперечить чинному законодавству, є своєрідним бонусом для активно працюючих учителів та стимулом для тих, хто сумнівається.

Тому, шановні колеги, не біймося нових реалій. Повірте, через рік-два ми навчимося професійному розвитку по-новому.

З повагою працівники інформаційно-методичного центру


 


 


« повернутися

Вхід для адміністратора